Digitalisering av uppsatser

Hostade så det rann från ögonen på tåget.


På jobbet var det mörkt och kallt om fötterna. Gallrade hela förmiddagen. Tog ner en sopcontainer till magasinet och bara hivade tidskrifter. På eftermiddagen kom tre digitaliseringsexperter från centralenheten. Eftersom vi först int fick igång datorn, eller skärmen, så kom det även en fjärde person. Innan hon hann komma tryckte jag på strömbrytaren och då startade allt.


Han som skall skanna uppsatser gör mig lite nervös. Jag vet att han var författare i Iran för många år sedan. En hyperkänslig person som direkt sade att han inte ville vara här. Det var nog mitt fel för jag var lite stressad för en lärare hade precis ringt om en uppsats han ville att jag skulle lämna i hans postfack. När jag förstod att här krävdes att jag var lite lugnare ändrade han sig. Sedan bjöd jag honom på kaffe också tillsammans med alla andra som var här.

-På fredag ska jag upp till Campus Linné... tyvärr, sa jag.

-Säg inte tyvärr, sa en chef.
Bibliotek | |
Upp