Fånga det innevarande ögonblicket

Var hos min syster i går kväll. Min 81:åriga faster Kerstin var där också, hon arbetade som bibliotekarie i sitt yrkesverksanna liv. Nu håller hon mest på med politik.

  På morgonen idag har jag cyklat till Bonbon och lämnat igen dvd:n "a Perfect stranger", en skräpfilm vi såg i går kväll. En fullständigt meningslös thriller med Bruce Willis. Sedan cyklade jag till Ica och köpte bröd. Den pensionerade kranföraren satt på sin rollator och solade sig, det kändes tryggt.

  Jag cyklar i staden, det tar emot att ta bilen. Pratade om kusiner vi aldrig träffar igår när jag träffade min syster. En bor i Shanghai, en annan har bosatt sig i Paris, en tredje har gift sig och flyttat till Helsingborg och startat ett företag.

Nu försöker jag varva ner med skivan Viva av Roxy Music. Det är roligast att lyssna på Paul Thompson i den gruppen egentligen. I kväll ska vi på operetten My Fair Lady, Detta trots att jag känner mig lite trött. Min kompis Gösta har ringt flera gånger och förklarat hur jag bäst kör till operan om jag skulle göra det.

"Fånga det innevarande ögonblic ket som det enda du har. Och kom ihåg... att önska sig, hoppas och ångra sigär de vanligaste och farligaste sätten att unvika nuet. (Waynd D. Dyer Älska dig själv s. 38) 
Fritid | |
#1 - - megafånen:

Nä, fy för Bruce Willis. Undviker hans filmer. Däremot såg jag "Captain Alatriste" häromdagen med Viggo Mortensen i huvudrollen. En spansk film som inte fått biopremiär i Sverige. Inget mästerverk, men helt klart sevärd. Intressant och annorlunda i vilket fall att höra honom prata spanska. Ett språkgeni, poet och utmärkt fotograf som tjänar sina stora pengar som skådespelare. Viggo mortensen är alltid intressant, tillskillnad från träbollen Willis.

#2 - - KP:

Viggo Mortensen är en utmärkt skådespelare

Upp