Kolja och gröna oliver

På tåget var en trevlig lugn rutinerad konduktör som liknar Ravanelli till utseendet.

Tillbaka på mitt gamla jobb. Har kommit till gallring av avdelning V (medicin). "Mentalvård eller människovård i dagens Sverige".

Åt lunch på Meze. Kolja med svampsås med oliver och tzatziki till. Servitören var sprallig och det muntrade upp.
-Jag skulle vilja ha kolja idag, sa jag.
-Kolja, det ska bli, fisk, det gör du rätt i, sa servitören som liknade John Travolta i Greace.
Två gånger kom han och frågade om det smakade bra. När jag gick ut vinkade han hela vägen när jag gick uppför trappan.

Efter jobbet gick jag och tränade på gymmet i Alingsås. Kände mig som en mygga som fastnat i en myrstack.

Sverige gick till fotbolls-EM, men de måste nog spela bättre om de inte skall få åka tillbaka nästan direkt. Värre var det för gamla England. De förlorade mot Kroatien med 3-2 hemma på Wembley. Kroatien är ett oerhört bra lag så det var för sent ändå att ordna så de kom till EM. Visst kommer jag att sakna Three Lions i EM, men jag känner lite skadeglädje också eftersom Svennis behandlades rätt illa av engelska pressen.
Bibliotek | |
Upp