De små detaljerna i livet

Har för mig det stod någonstans i Tolstojs "Krig och fred" om att det är de små detaljerna som gör livet meningsfullt eller bara stunder av lycka. På morgonen har jag klippt mig, köpt fisk, kummel och en rökt makrill, jag har betalat av för en ny mikrovågsugn ocah lyssnat på en av Bachs Brandenburgonserter. Tur att jag lyssnade på djinnerna som sade att jag skulle beställa tid för klippning och köpa en skiva av Bach. Dessutom har jag hittat ett nytt gym i Alingsås som ligger nära stationen.
   I eftermiddag skall jag börja läsa en bok av Amos Oz eftersom Djinnerna har sagt att jag skall läsa den underbara lilla boken Kalifens hus av Tahir Shah på tåget i stället.
Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Vilka är Djinnerna?
Annars är det riktigt. Hyresvärden bjöd på kaffe i dag som återbäring på hyran och tack för att vi planterade några vårlökar.

#2 - - KP:

Djinnerna förekommer i boken Kalifens hus där en man flyttar till Marocko och upptäcker att alla frågar några sorts andar som heter Djinner innan de gör något, eller så talar Djinnerna om för dem vad de skall göra.

Upp