Färska oliver

Kallt på morgonen. Dumma mikrovågsugn som slutat fungera.

Det var väldigt trevligt att se Terry Darracott (namnet är fingerat) här igen.

Smått kaotiskt på jobbet. Jag var ensam här, trevligt att Graham Rix (namnet är påhittat av ingen orsak alls egentligen. Tycker det passar bra med en teknisk mittfältare som på 80-talet spelade i Arsenal.). Vi pratade lite om gamla böcker på E som jag gallrar nu, E är alltså koden för pedagogik. Han undrade hur jag skulle kunna äta lunch och arbeta samtidigt? Men det har jag gjort förr och de som behöver hjälp får avbryta mig i måltiden. Graham Rix var förresten läraren som lärde mig det jag kan om Riksdagstrycket.

Idag åt jag i alla fall lunch på Meze, passade på att gå ut för i morgon blir det snabbmat. Såg att några bara tog sallad och blomkål och avstod från de färska gröna oliverna. Hade inte Meze haft färska oliver hade jag nog inte gått dit så ofta.

Planerade lite för biblioteksundervisning om psykisk ohälsa som jag skall ha om två veckor.
Bibliotek | |
Upp