Höstmusik och höstutflykt

Vacker höst dag. Min kompis Gösta har puttat igång sin blogg igen och det är roligt.
Sådana här mulna höstdagar försöker jag muntra upp mig med vacker musik som Leopold Stokowskis tolkningar av Bach och gör frukost till tonerna av Tomaso Albinonis konserter.

Mitt på dagen gjorde vi en utflykt i det höstlandskapet kring Lyngen och Mjörn. Det var från början ingte meningen jag bara svängde ut på några smala grusstigar. Löven är rostbruna, gula och röda. Det sprids en frisk doft av gamla fallna löv.

Orchestra of Skin and bones LP Glory
Orchestra of Skin and Bone är en australiensisk grupp där bland andra Ollie Olsen, John Murphy och Marie Hoy var med. Gruppen bytte sedan namn till No. Gruppens musik är en ganska slamrig technomusik och sedan förstås Ollie Olsens karakteristiska svettiga röst. Texterna beskriver ofta samhällsfrågor. Ollie Olsen spelade som ung med Nick Cave och Rowland S. Howard. Musiken påminner om SPKs eller Einstürtsende Neubautens.
Fritid | |
Upp