If you have no point use powerpoint

Körde och bytte däck på morgonen. Det var kålmörkt ute. Vid Hemvägen var det vid lång kö. Jag försökte köra om för att ta en mindre väg. Efter ungefär 50 meter såg jag en långtradare som höll på att backa och täckte vägen. När jag tänkte köra in i en lucka var en bil där och snabbt täckte igen den lilla öppningen. Jag fick backa hela vägen tillbaks och ställa mig sist i kön. (Tänkte på när jag körde buss vill Lilla Varholmen i början på 80-talet förr när det var en smal väg. Det var kilometerlånga köer och passagerarna ropade i kör "kör om, kör om, kör om". Minns att jag blev oerhört stressad då.) Till slut kom jag i alla fall fram till Däckarna. De var surmulna som vanligt.


Tror det var fler lärare och forskare på tåget som skulle till jobbet så här en timme senare än vanligt. Jag såg en rödskäggig ung man som studerade overheadblad. Såg att det stod "Valuing the options" på ett overheadblad. Det har väl något med sktier och optioner att göra.

"Example of valuing cut options X=52", stod det på ett annat blad.

Han hade vit jacka och runda glasögon studerade intensivt sina overheadblad. Han hade en svart väska som det stod Ekonomiska högskolan på.
Pendling | |
Upp