Trasiga tåg och långa köer

Skyndade mig efter jobbet för att hinna med ett tåg så jag skulle kunna handla mat i rimlig tid. Som vanligt är det folk som kommer och knackar på dörren när biblioteket har stängt.

Jag hann faktiskt med 17.27-tåget. Vid Jonsered började det emellertid lukta rök. En kvart senare ropar de i högtalarna att vagnen måste utrymmas. Vi går fram till en vagn framför för bromsarna på vagnen hade börjat brinna.. Därefter kryper tåget fram till Lerum och där släpps den bakersta vagnen av. Ungen som sitter bakom skriker. Tåget är 45 minuter sent. Jag skyndar mig till Ica. Köper fläsktärningar, mjölk, grapefrukt och vita bönor. Det är kilometerlånga köer till kassorna, tar en halvtimme i kön. Kassörskan hälsar inte, men det gör inte så mycket eftersom jag ser att tjejen är stressad. Tycker synd om henne.

Foto Lars Petersson troligen från år 2000
Pendling | |
Upp