Allt detta papper som slängs

Duggregn på morgonen. Tåget blev sent. Hörde av några pendlare från Falköping som lyssnade på radio att det varit en spårvagnsurspårning vid Gamlestan.

På förmiddagen kom en bibliotekschef och berättade vad som kanske händer med oss när biblioteket läggs ner. De håller på att bygga ett nytt bibliotek vid Linnéplatsen. De behöver tre personer där. Jag var lite nervös och håglös så jag sade inte så mycket. Hugh Hopper (namnet är fingerat) sade desto mer vad han tyckte och det kändes lugnande.
   skakade hand med en sympatisk, trevlig afrosvensk som ofta varit här. Det kände uppmuntrande.
   Annars har det varit en ovanligt enahanda dag. Bara rivit av pärmar till uppsatser och tagit bort dem från en databas. Åt lunch på en Thailändsk restaurang. I sju år har jag arbetat här och känner många. Det är trevligt att hälsa på studenter.

Risken Finns - Svensk proggmusik

Tränade efter jobbet. Regnet öste ner och jag blev blöt över allt. Blöta strumpor, blöt skjorta. Till och med handduken som jag skulle torka mig på efter jag duschat. Martin Peters (han heter egentligen något annat) var där. Han var på väg till fest och var elegant klädd. Han tog i hand och det kändes uppmuntrande.
Bibliotek | |
Upp