Borde blivit hissmontör

Regnet öser ner som i en duschkarbin och det rinner rännilar av vatten längs gatorna.


-Kvinnofolkhögskolan och Bräcke diakoni vill ha bibliotekets böcker nu, en lärare var nere och berättade att han hittat några som är intresserad av de gamla böckerna.


-Du kan inte använda hissen, hissen är avstängd, en hissmontör säger åt mig att jag inte kan ta hissen med min bokvagn. Förstår det för det är ett djupt hål i hissens golv.
Borde blivit hissmontör. Bara skruva lite och säga "stopp där, det här går inte!" så får kreti och pleti finna sig i att göra som montören säger.


Jag gråter med studenterna när de inte får låna uppsatserna. Jag bara hänvisar till att de får gå upp till institutionen och får tala med sekreteraren så de får hämta ett arkivexemplar. Det var ju tänkt att det skulle digitaliseras men nu blir det för dyrt. Uppsatserna som studenterna så gärna vill titta i är antingen slängda eller från en del institutioner finns det referensexemplar. Studenterna börjar förstå nu att alla kursböcker finns på biblioteket KTB (en student var nummer 47 i kö igår)


Gick på en stor återvinningssoptunna. Jag trodde först jag gick på en människa?


Någon borrar ovanför så det låter som i ett maskinrum i en oljetanker.


Allt går sönder. Skulle bara lägga tillbaka lite papper i en hög, då stötte handen emot en papperssamlare som alltid legat där. En stor skärva gick av från den blå plastsamlaren. Det känns lite konstigt att riva sönder och slänga uppsatser som studenter för bara ett år sedan slet i och som var så populära.

Bibliotek | |
Upp