De fyra stora

Läste "Megafånens" blogg om "De fyra stora"  det vill säga Bob Dylan, Bruce Springsteen, Neil Young och Van Morrison, Ulf Lundell ska ha skrivit i Aftonbladet att dessa är "de fyra stora".
image134
Zamla Mammas Manna gamla skiva "För äldre nybegynnare"

Då hade någon i en kommenterat dem i inte så positiva ordalag.  Själv tycker jag alla fyra är fantastiskt bra. Sedan är det möjligt att jag inte känner till så mycket nytt. Det var tydligen fullsatt på Liseberg när Håkan Hellström spelade. Jag har hört något någon gång och det var okej. The Hives tycker jag okej, ganska bra helt enkelt, men jag skulle inte köpa någon skiva av dem. Den här veckan har jag lyssnat en hel del på Verdis La Traviata, och den kan jag verkligen rekommendera. Helst då på dvd så du får med intrigen eller handlingen. Men "Megafånen" är ju bara 41 år och gillar ändå Young, van Morrison, Springsteen och Bob Dylan.

   Smaken är som baken. Är de de "De fyra stora" eller "De fyra äckelgubbarnas gäng"?


Tog en utflykt till Vinden second hand på morgonen. Det var smockfullt med bilar och folk. Jag lät Kristina sköta snacket med personalen eftersom det egentligen inte var inlämningsdag för tingest idag. Hon är mycket bättre än jag på att göra ett trevligt intryck. 

Bra förhandlare

  Så är det dags för Sverige-Danmark igen. Spännande, skall bli intressant att se om Zlatans måltorka i landslaget tar slut.

Fritid | |
Upp