Digitalisering av uppsatser

Postade ett brev till en god vän i Gävle. Tjejen som delar ut punkt.se missdar ingen pendlare.  Löven börjar anta en roströd nyans.

På jobbet fortsatte jag lägga uppsatser som skall digitaliseras i en hög och de övriga uppstserna tillbaka i kapslar. "Göteborgs stads miljöpolicy. utvärdering av miljöledningssystem i stadsdelsförvaltningen" heter en uppsats som skall digitaliseras. Så enahanda kan bibliotekarieyrket vara då och då, nästan som i Chaplins Moderna Tider. Hugh Hopper (namnet är fingerat) är tillbaka från semestern och det är roligt. Många nya studenter kommer och frågar efter Kursböcker som vi inte längre har.

Det är mycket som är otäckt som händer i världen. Tänk att det går utflykter till Antarktis för att titta på när isen smälter.

Efter jobbet tränade jag ryggen, en trevlig student var där också. Kristina var på kärnkonstsammanträde så jag var ensam på kvällen. Just när jag satt mig ner och börjat lyssna på "Just another band from L.A. med Frank Zappa och läsa del 2 av "Krig och fred" ringer telefonen. Det är en politiker som är glad över att jag tänkt engagera mig i politiken igen. Jag blev lite smickrad av att den vänlige mannen ringde. Jag hade ju bara skrivit ett långt brev till honom om mina åsikter om solidaritet, propagandaapparater, empati etc. etc. Alltså bara spridda tankar.
Bibliotek | |
Upp