Diverse böcker skickades tillbaka

Regnade när jag cyklade till stationen och det regnade även i Göteborg. Bara städerskan på jobbet när jag kom dit. Startade datorerna och ställde upp böckerna i magasinet. Vi fick tillbaka två kartonger med böcker vi trodde var rariteter. Skrev över titlarna i Word för att skicka till institutionen för att fråga om de vill ha någon.

Trevligt att rättshaveristen var tillbaka. Hon rotade i pappersåtervinningskartonger och skrev på sina inlagor.

-Här ska du få tillbaka några böcker... jag vill inte ha dom längre... de passar inte ihop med mina möbler, en journalistelev försökte vara lustig. Hans flickvän flinar sarkastiskt. Jag är allvarlig som i graven.

Regnet öste ner när jag åkte hem. En spårvagn hade fått stopp vid Haga Nygata. Trumpetaren stod vid Drottningtorget och blåste trots att regnet forsade. Hemma kastade jag i mig mat för att sedan hämtas upp och köras till ett möte på Hjälmareds Folkhögskola.
 
Bibliotek | |
Upp