En spegelvänd karta

Regnade och blåste på natten. Det börjar bli mörkt på morgonen när jag cyklar till stationen. Trångt som i en myrstack på tåget.

På jobbet sitter jag nästan bara och bänder bort klamrar till uppsatser och slänger. Upptäckte att min Power Point bild över nedre plan på webbsidan nog är spegelvänd... När jag skulle förklara var en sociologirapport stod höll studenten på att gå ner för fel trappa.

Kartonger med uppsatser som väntar på att skannas

Konstigt att så många studenter sitter här och läser. Någon student sade till min sympatiske kollega Hugh Hopper (namnet är en pseudonym) att det är lugnt här.

Rättshaveristen var här en stund på morgonen. Jag hörde hennes röst till rummet. Born Rebel kom in en stund också. Skägget har börjat växa ut igen och han hade en keps. Han såg nöjd ut. Kanske var det för att GAIS i fortsättningen kommer att  vara en självständig klubb?

På eftermiddagen kom en mycket trevlig före detta kollega in. Hon hade varit på jobbintervju och verkade ha lite fjärilar i magen efter intervjun. Hoppas hon får det för hon är både duktig och sympatisk.

Högar med uppsatser som åker i pappersåtervinningen

Efter jobbet gick jag till gymmet Pyramiden. När jag drog mitt intredeskort hördes en applåd.
-Men vad är detta, är det något fel? sa jag.
Tänkte att det är fel på deras dator igen.
Sympatiske allvarlige Muhammed 1 (namnet är fingerat) som också står vid expeditionen.
-Hej... Kanske du fyller år eller?
Ah fan det har jag försökt förtränga.
-Ja, det gör jag ju faktiskt, jag är så hemskt gammal... sa jag.
Hör hur några flickor fnittrar bakom, de har ingen aning om att jag närmar mig 50.
Vänsterarmen var vek när jag gjorde hantelpress.

På tåget hem läste jag färdigt del två av Krig och fred. Det är en alldeles enastående bok. Innehåller försök till förklaringar av krigets fasor. Den innehåller lysande personporträtt av både män och kvinnor.

Hemma satt jag bara och lyssnade på en bok av Michael Connelly.
Bibliotek | |
Upp