Gallrad

Nu har juntan angripit Buddhistmunkarna i Burma. Jag anade att de inte skulle tåla att munkarna demonstrerade mot militärdiktaturen. Det kändes otäckt likt det som hände på Himelska fridens torg 1989.

På jobbet är det ganska dystert nu, det är inte så upplyftande att rasera det som vi en gång byggt upp. Får även olika budskap om vad som skall göras. Bara uppsatsgallring idag. Lyssnade lite på klassisk musik på datorn under tiden. Satt en halvtimme och försökte kopiera en cd som en student hade, men jag lyckades inte. Det är saker som sker som ger mig ett styng av olust. Bäst att bara sitta tyst och gallra.

Trekantigt bord och pelagoner

På gymmet var det ganska bra. Larry Lloyd (namnet är taget) och Kenny Burns (namnet är fingerat) var där och det var roligt. Det är emellertid lite trist med nya typer som är där och stör träningen genom att de vill låna vikter. Roligt att träffa Muhammed III (namnet är påhittat)
-Ja men hej, det var åratal sedan jag såg dig här.
-Jag tränar på morgonen... Jag jobbar natt nu.
-Så du går hit efter jobbet.
Samhälle | |
#1 - - megafånen:

Ja, det är otäckt det där i Burma. Förstår att sånt påverkar dig mer eftersom du var där på Himmelska fridens torg 1989 och vet hur det kan gå till. De flesta av oss här i väst är väl avtrubbade inför lidande i andra delar av världen, om det inte är västerlänningar som vi själva som dör där förstås. Lyssnar just nu på Bruce Springsteen som sjunger om kriget i Irak: "We don?t measure the blood we?ve drawn anymore/We just stack the bodies outside the door". Därför är det nog viktigt att folk reser runt mycket, så att man ser att de som bor i andra kulturer är människor de också.

Upp