Middag med borsjtj

Hela förmiddagen höll Kristina på att riva rödbetor för att göra borsjtj.  Jag fick cykla i regnet till Ica och köpa baguette och glass.  Den pensionerade kranföraren satt i regnet utanför Ica och såg på folk.
   Medan jag vänstade på min faster lyssnade jag på Frank Zappas underbara skiva "Burntweeny sandwich". På den skivan spelar Don "Suger cane" Harris underbar fiol på den långa jazzinfluerade låten "Littele house I used to live in".

Burntweeny sanwich med Fran Zappa

På eftermiddagen kom min 82-åriga faster och åt borsjtj till lunch. När faster Kerstin kommer blir det alltid prat om politik, samhällsfrågor och om släkten. Hon hade med sig en ny bok om konstnären Johan Krouthén som är faster Kerstins mormors bror. Jag körde henne till synskadades riksförbund eftersom det regnade. Hon har kompisar där. Och rätt vad det är börjar han spela 50-talssurfingstil i "Valarie".

Chungas Revenge med Frank Zappa

Fritid | |
Upp