Slaget om Whiteboardtavlan

Regnet vräker ner under dagen.


Började dagen med några artikelsökningar åt en sympatisk lärare. Jag började lite grand i går eftermiddag men jag kom ingen vart. Men i natt funderade jag lite och att jag letat fram samma artikel i våras. Jag drog mig till minnes att det var lång eftersläpning i databasen Business source review så jag försökte helt enkelt söka den i Google och vips fick jag upp den. Ibland gör jag det svårare än vad det är.


Jag och en kollega från ekonomiska åt lunch på Tai Shanghai, restaurangen med avslappningsmusiken. Han berättade att vår lokala katalog Ida skulle läggas ned.


Efter lunch var det lite kalabalik och bråk om grupprum. Jag och Sonja (namnet är fingerat) fick snabbt tömma ett gammalt tjänsterum som på i en hast blev till grupprum. Killarna som inte flyttat från det andra grupprummet visade sig till syvene och vara riktigt trevliga. Sonja och jag har jobbat så många år tillsammans så det går som en smörjad motor. Eller som Tord Holmgren och Glenn Strömberg på IFK Göteborgs mittfält på 70-talet. Tjejerna ville ha en whiteboard tavla. Jag sade att de ville ha en Billboard-tavla, de måst märkt att jag var nervös, eller bara lite korkad.

Vi skall inte säga att uppsatserna finns på expeditionen för sekreteraren överhopas med jobb där. Vi får säga att uppsatserna är borta! Otroligt att vi inte lånar ut vanliga uppsatser. Stackars studenter.

-Så det kommer inte vara kvar det här biblioteket? frågar två flickor som frågat efter tre kursböcker.
-Nej, det läggs ner till nyår, svarar jag.
-Synd vi har varit här så mycket, säger tjejerna i mun på varandra.
Vet inte hur många gånger jag förklarat att vi läggs ned och att kursböckerna har flyttats på.

Bibliotek | |
Upp