Utestängd och bebisspråk

Det var två kontrollanter på tåget. En högljudd kvinna som tittade lite extra.

I morse kom jag inte in på jobbet. Mitt kort hade gått ut och ingen fanns att ringa. Fick gå till Carl Palmer på vaktmästeriet så fick han låsa upp åt mig.
-Det många vars kort gått ut, du får ringa Nigel Olsson (namnet är fingerat) så ordnar han ditt kort, sa Carl Palmer.
Itrriterande för jag vill ju ha igång alla gamla datorer så snabbt som möjligt. Sonja (namnet är fingerat) kom inte heller in på jobbet idag

Studenter kommer som i ett lämmeltåg och frågar efter kursböcker som vi inte har längre. Det är så tråkigt att inte kunna hjälpa dem med det längre utan skicka iväg dem till ett annat bibliotek.

Åt lunch på Tai Shanghai. Möter en lärare på vägen.
-Så det är dags att ära lunch, vart går du?
-Jag går till Tai Shanghai... jag tycker det är lugnt där. Jag ska träffa min gamle kollega Derek Hales, som jobbad här tidigare... De spelar sådan här avslappningsmusik där... Sedan är det bra möblerat, stolarna står inte så tätt... sa jag.
-Ja, hej då och vi ses, sa läraren.

Bänder loss gamla kapslar till uppsatser. Benny katalogiserade de inte, men han häftade ihop kapslarna med klämmor. Klämmorna skjuter in i fingrarna när jag försöker bända loss kapslarna.

Efter jobbet gick jag till en av mina äldsta kompisar Ingemar. Han har ju plötsligt blivit småbarnsfar. Hon heter Alice och är fyra månader. När ingemar håller henne i fötterna och säger "gi-gi-gi-gi" blir hon alldeles till sig av glädje och skrattar förtjust. När jag försökte säga "gi-gi-gi-gi" blev Alice allvarlig.
-Nej, det är bara jag som får säga "gi-gi-gi-gi", sa Ingemar då.
Har aldrig hört honom jollra bebisspråk förrut.
Bibliotek | |
Upp