Magasinet blir möbelförråd

Fullt med folk på perrongen i Alingsås. Försökte läsa "Huset vid flon" av Kjell Johansson på tåget. Var emellertid lite för mosig i huvudet så jag satt mest och lyssnade på när två medelålders damer samtalade.

-Jag trodde jag kunde sova trots att jag druckit kaffe. Men nu har jag fått problem med magen så jag dricker inget kaffe efter fyra och då har jag märkt att jag sover mycket bättre.


Fullt med folk på stationen i Göteborg. En kille som rakat av allt hår satt på en bänk och såg hängig ut. Han hade tatuerat kinesiska tecken på sidan av skallen.

  Lite närmare utgången mötte jag en jänta med långt skärt hår. Tog en Metro av en flicka som delade ut tidningen. På spårvagnen gick jag på längst bak. Det fanns en plats i baksätet, men där satt en kolossal svart man med kalott på huvudet och han liknade Mike Tyson. När jag tittade åt hans håll lade han sin stora karda på sätet så jag förstod att det inte var lämpligt att sätta sig på det sätet.


På jobbet fortsatte jag kasta rapporter i pappersåtervinningen. Precis när jag skulle köra ut gamla böcker från slutna magasinet och ställa där rapporterna stått så kom intendenten.

-Magasinet är tomt eller? Vi ska flytta in möbler här.

-Nja, i kompakthyll... intendenten hade dock hunnit långt in i gångarna i det slutna magasinet.

-Kan du ta och flytta bokhyllorna så vi får plats med möbler här, sa intendenten.

Så det var bara att börja skjuta bokhyllor från ett hörn till ett annat. Precis när jag puttat undan några hyllor kommer flyttkillar och baxar in nya hyllor.


På eftermiddagen sitter jag i informationen.

-Skulle vilja ha en uppsats av Trudic?

-Den finns inte i lokala katalogen... När är den ifrån?

-2007.

-Då kanske den finns on-line... nej den fanns inte i fulltext på nätet, du får fråga på institutionen.


En annan kvinna kommer och frågar efter kopiatorn.

-Nej kopiatorn är borttagen, du får gå till ekonomiska eller KTB.

-Synd, det var så enkelt att komma hit och betala med enkronor.


Solen skiner i alla fall och våren är på väg.  Åt lunch på Meze, en stekt lax som var okej. Dock hade de ingen Tzatziki utan bara någon rinnig sås och de färska oliverna verkar de ha slutat med. Tösen i kassan log vänligt i alla fall.
Arbete | |
#1 - - Staffan Hansson:

hehe- låter bra detta.

#2 - - Natalie B:

Hej!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med och tävla här: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!!

Hoppas du får en bra dag!

#3 - - Gösta Lindborg:

Vad är detta för kommentar?
Jag blir avundsjuk.

Upp