Tre små rätter

En solig och sömnig dag.


Började dagen med att försöka belägga en beställning på en bok som jag fått. Jag hade lagt den åt sidan eftersom det varit lite problem med den. Sedan gick jag ner och flyttade över böcker från slutna till öppna samlingarna. Det var faktiskt riktigt många här idag. Born Rebel var här, skäggigare än någonsin. Han bar på en hel kasse med kryddor.

-Jag har inte sett dig på ett tag, trodde du varit sjuk, sa han.

-Har jobbat på andra ställen.

Det har varit en och annan juridikfråga. Någon hade ett SfS-nummer, inget problem att hitta. SoU betyder socialutskottet och Rskr riksdagsskrivelse.

  Det är faktiskt riktigt mycket folk här. Grupprummen är populära så det gäller att hålla ordning på bokningarna.

Åt lunch på Tai Shanghai. De sa något på kinesiska till varandra, mamman och den yngre tjejen.

-Ursäkta så mycket, jag pratade med henne, sa mamman samtidigt som hon hällde upp ett glas coca-cola.

Dottern kanske varnade för mig? Sist jag var här spillde jag ut ett helt glas coca-cola. Hon  sa kanske "det var han som är så fipplig".

-Jag tar kanske en sak i taget och tar coca-colan först och går upp till bordet, sa jag. Under tiden som jag gick med glaset kom mamman springande med mina tre små rätter med ris. Det händer alltid överraskningar på Tai Shanghai.
Bibliotek | |
Upp