Vårregn

Jag sov faktiskt i natt för första gången på tre nätter. Här och var är det lite vårlikt på vägen till Haga.


Var först på jobbet. Ett långt tungt lamparmatur som jag flyttat från skrivborden igår, nu hade någon varit och hämtat armaturet.


 Sedan var jag varit på nedervåningen och slängde rapporter. Jag minns hur vi förr kontaktat olika myndigheter för att få dem. Många av dem har jag katalogiserat och sedan lånat ut. Men nu slängs de. Rapporter från Integrationsverket i Norrköping, Styrelsen för psykologiskt försvar och så vidare. Rapporter om äldreomsorg kastas också. När jag fyllt en container med rapporter släpar jag upp den till övervåningen.

  Sedan går jag till slutna magasinet och fyller en vagn med böcker och ställer ut för att lärarna lättare ska se dem och ta de de vill ha. Jag tror det var för två år sedan jag såg till att alla blev katalogiserade.

Funderar .på vad som händer när allt är slängt och omgjort.

-Är det du som heter Sonja? Berättade Sonja att några som besökte biblioteket sa i måndags.
-Sonja???
-Ja du heter det i Klas blogg.
I den här intevjun berättar Linda Skugge om skrivande.

På tåget satt jag bredvid en man som skulle av i Vårgårda. Han pratade oavbrutet i telefon om relationsproblem. Jörgen sa det och Jörgen gjorde det. När han slutade ett samtal ringde han genast upp någon ny. I Alingsås haglade det. Gick till Jungblads konditori för att köpa bröd, men allt var slut där. Cyklade i stället till damerna på Orions och köpte Hälsobröd.



 

Bibliotek | |
Upp