Vernissage och opera

Ägnade söndagsförmiddagen åt att läsa och skriva. På eftermiddagen åkte Kristina och jag till Göteborg och gick på Nordic Art vernissage på Svenska mässan. Solen sken och det var alldeles för varmt att ha tröja på dig. Gösta följde med till mässan också.

   Så fort vi stannade för att titta på någonting kom de och presenterade konsten. Men det är ju dyrt med konst. Bo Cronqvist ställde ut, Annica Viktoria Waara konst tyckte jag om liksom Jack Grafström. Frågade faktiskt om vad en tavla av Jack Grafström som jag tyckte om kostade. Han målade nästan bara stadsmiljöer. En jag tyckte var bra kostade 4000 kronor. Nej, någon tavla köpte vi inte. image216
Kristina och Klas utanför Svenska Mässan (foto Gösta Lindborg)

Efter ett par timmar bland konstverken tog vi femmans spårvagn till Restaurang Othello vid Lilla Bommen. Den restaurangen har bra mat och trevlig personal och den ligger nära operan.

  Efteråt gick Kristina och jag vidare till operan, Gösta gick hem för han skulle upp tidigt och jobba. Vi såg operan Eugen Onegin av Pjotr Tjajkovskij och bygger på en text av Alexander Pushkin. Den var ju lite annorlunda med huvudpersonen Eugene Onegin som flirtar med sin bäste väns hustru och sedan utmanar vännen honom i duell och Eugene Onegin skjuter sin vän. Eugene Onegin beter sig som ett kräk men den slutar med att han åldras ensam och utan vänner.
Fritid | |
Upp