Gravar och minnen

En regnig, blåsig och mulen dag. Det gick vågor på sjön när vi badade på morgonen.

Efter frukosten begav vi oss iväg till mina föräldrars och farföräldrars gravar. De lever i minnet i alla fall. Tänker på dem nästan varje dag. Det var ganska fint på graven. När jag kom hem ringde jag min syster och det visade sig att de precis varit där.

Mina föräldrars grav
Kristina planterar blommor på kyrkogården

Idag blir det en läsdag för det är mulet och dystert. Lyssnar nog på någon vacker musik, som En regnig, blåsig och mulen dag. Det gick vågor på sjön när vi badade på morgonen. Efter frukosten begav vi oss iväg till mina föräldrars och farföräldrars gravar. De lever i minnet i alla fall. Tänker på dem nästan varje dag. Det var ganska fint på graven. När jag kom hem ringde jag min syster och det visade sig att de precis varit där. Idag blir det en läsdag för det är mulet och dystert. Lyssnar nog på någon vacker musik, som Antonio Vivaldi. Eller något piggt med Frank Zappa?

Sedan gick jag och rotade bland mina gamla vinylskivor och hittade den gamla pärlan Uncle Meat.
Fritid | |
Upp