Rörposten far som en raket mellan våningarna

Det trasslade lite med rörpostsystemet på förmiddagen. Det var en luftläcka i luckan på plan fem. Det började emellertid fungera efter att ha bytt handtaget. På förmiddagen skickade jag mest iväg beställningar i rörpostsystemet. Varje beställning läggs i en hög för sig. Beställningen som kommer från olika skrivare rullas ihop och läggs in i cylindern som har storleken av en vanlig plastfestisflaska. När du tryckt på knappen för den våningen den ska till sätter luftdraget igång och beställningen far iväg till tillexempel våning nio. Där finns någon som tar hand om beställningen och lägger den i bokhissen. När böckerna skickats ner läggs de ut för hämtning eller skickas till någon institution eller läggs på ett bord till fjärrlån ut.

  Efter att ha gått i ösregnet till Mandarin och ätit en salt strimlad biff så var det bokuppsättning i öppna magasinet. Först måste böckerna sorteras i ordning annars skulle det ta alldeles för lång tid att springa mellan hyllorna.


Hinner med tåget 16.27. Får en härlig träning på gymmet. Såg de två pratsamma männen jag nämnt i bloggen tidigare. Hörde i omklädningsrummet när de pratade om människor som dricker för mycket och sedan glömmer vad de gjort. Fascinerande att de alltid är överens om allting. När de gick ut till sina cyklar såg jag att de tände var sin cigarrett efter träningen. 

  Sedan gick jag hem och såg min favoritserie "Ett gott parti" med Loa Falkman.

Arbete | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Bra att vara överens. Fint med en cigarett efter träningen.

Upp