Som cirkusartister

Min blogg ska försöka lirka ut de positiva händelserna, försöka styra tankarna till något positivt annars kan det kvitta.


Träffade en skolkamrat från gymnasietiden som jag inte sett på 30 år.

-Känner du igen mig? Frågade en man i min ålder.

-... Kan det vara någon från Samhällsvetenskapliga?

-Nej det är Åke från Falköping.

Han berättade att han numer är högskolelektor på högskolan i Trollhättan. På Göteborgs universitetsbibliotek ägnar han sig åt forskning hans ämne är engelska.


Att arbeta här är som sagt lite som att flytta plank, som jag gjorde när jag praktiserade på Klingers trä i Falköping. Det är  mycket knäböj och marklyft med böcker i magasinet.


Åt lunch på restaurang Mandarin. Tittade på byggnadsarbetarna som byggde ställningar på det brandhärjade huset på Södra Vägen. Det var rena cirkuskonsterna när de balanserade på ställningarna sju våningar upp. Idag hade de säkerhetslinor, men jag såg faktiskt några som inte hade det. Det var inga bryggor de klättrade på utan stålrör. åtminstone innan de lagt ut plankor.

Arbete | |
Upp