Händelserikt 2008

2008 har varit ett händelserikt år. Sa "hej då" till gamla Hagabiblioteket och efter sommaren 2008 började jag på stora universitetsbiblioteket. Det är stor skillnad att vara på ett litet och ett stort bibliotek. På ett litet får du göra allt, och på ett stort blir du tilldelad en uppgift att sköta. 

   En upplevelse utöver det vanliga var när Kristina och jag på en kryssning till Karibien. Det var jobbigt att springa runt på flygplatser för att hinna med båten och jag tänkte "aldrig mer". Det är väl möjligt att jag aldrig gör det igen, men det var en fantastisk upplevelse att träffa många människor och att stäva runt på Karibiska sjön.

  Kristina, hennes syster och jag reste även till New York under Lucia. New York är alltid en upplevelse med alla möten med olika människor. Vi såg också La Boheme på Metropolitan Opera House och det var nog den bästa operaföreställning jag sett.

  Ser fram emot 2009 och jag lovar mig själv att kämpa på på gymmet. Kristina och jag har inga resor planerade så vi tar det nog lugnt. När tranorna kommer åker vi nog till Falköping?

Har skaffat mig en fotoscanner så igår och idag har jag varit fullt upptagen med att damma av gamla diabilder.
New York 1980
Manhattan med utsikt från World Trade Center 1989

China Town New York
China Town i New York 1989

Slutligen önskar jag alla ett riktigt Gott Nytt år
Minnen | |
#1 - - Anonym:

God fortsättning och ett härligt 2009!

#2 - - Gösta lindborg:

New York, New York- denna stad i mina drömmar.

Upp