Hektisk eftermiddag

Efter lunch gjorde jag slag i saken. Tänkte jag skulle tränat, men det får vänta till i morgon. Efter lunch gick i allt i ett. Jag lade ut en annons på Blocket om att jag ville sälja en säng för 200 kronor. Kristina trodde inte det skulle funka, men det dröjde inte många minuter innan en dam ringde och ville köpa sängen. Kristina vill ju ha en soffa i gästrummet så hon kan titta på när jag grejar med datorn... Sedan fick jag idéen att jdag köper jag en fotoscanner så jag kan börja scanna mina gamla diabilder från 80-talet då jag tågluffade. Tiden går så fort och jag börjar bli gammal, medelålders i alla fall. Samtidigt som jag installerade fotoscannern lyssnade jag på Stan Getz rogivande musik. Perfekt lugn jazz när jag mixtrar med en ny scanner. Under tiden som programvaran installerades tittade jag på min mail. Såg då att det kommit flera mail med folk flera var intresserade av vår gästsäng. Att jag inte tagit bort annonsen när den första kvinnan ringde.


Moonlight in Velmont med Stan Getz, John Coltrande och Wynton Kelly
Semesterliv | |
Upp