Julskål med jobbarkompisar

Var ute med Hans och Fredrik efter jobbet igår. Vi gick till Jameson och tog var sin öl. Det var proppfullt med folk både på Bishop Arms och Gothia Towers. De hade Samuel Adams öl också, sådan jag provade i USA. Det blir mycket prat om arbetet förstås. Jag tycker vi har en bra arbetsledare och en bra chef.  I. har en ovanlig förmåga att muntra upp. Båda frågade hur jag haft det i New York?

   Jag fick avslag på att medverka en diskussionsgrupp som jag sökt. Men det spelar ingen roll, det var nog lika bra. Skönt i själva verket. 
    "Han hörde till dem som inte har någon ärelystnad, som inte försöker glänsa eller övertala andra eller själva vill ha rätt": (Hermann Hesse, Stäppvargen s. 14) Tycker det är en bra mening ur boken Stäppvargen. Lite senare kom några vaktmästare också. Jag sa att tiden går oerhört fort när du är gift. Jag har varit kär i samma kvinna i tio år och tiden bara försvinner.
  Vi skakade faktiskt hand innan vi skildes åt vid sextiden. Jag begav mig hemåt och såg Morden i Midsomer med Kristina.

Idag har jag mest cyklat och handlat fisk och basvaror. Utanför Ica var det ett tjugotal tomtar som kom på sina mopeder.


Efter laxfjärilen till lunch tog jag ett varv på gymmet.

Arbete | |
Upp