Jultallriken

Vid Drottningtorget hann faktiskt precis med tvåans spårvagn. En ung man som gick av vid Burgården var ganska schysst. "Det går bra", sa han när jag försökte vika benen åt sidan när han skulle gå av. När jag stämplade in tror jag att jag fick tre extra minuter.

Började direkt dra bokkort ut min låda på jobbet. Pratade lite med Anna Maria om helgen. Hon tränar nästan varje dag. Hon var lite orolig för hon skulle för första gången göra ett Combat pass i grupp. Jag sa om det är något man är rädd för ska du göra det för att komma över det som kanske är oroande.

Sedan pratade jag lite med E.H. om klassifikationssystemen Dewey och SAB. Eller snarare pratade han om det. Vi hade nämligen fått ett mail från en gammal katalogiseringslärare på BHS.

Lunch åt jag på Mandarin. Det var någon kycklingröra. Det var väl okej att komma ut lite och få lite ljus, trots att himlen var cementgrå. 
   
   Jag satt och drog kort tills jag var några minuter över tiden så jag fick några minuters extra i flexen. Fick en bra plats på Interegiotåget och jag kunde läsa några sidor i Herodotos historia.

Hemma åt jag en Findus jultallrik. Den var sådär, men nu har jag i alla fall ätit en. Två prinskorvar, fyra stekbullar och något såsaktigt som jag tror var sillsallad och lite rödbetsallad. Sist hade de något som jag tror skulle vara risgrynsgröt. Jag blev inte riktigt mätt, men nu har jag i alla fall ätit en jultallrick.

Kristina är på bio och ser Arn 2 med några väninnor. Undrar hur den är?
Bibliotek | |
Upp