Sömnig morgon

Kallt idag. Svårt att koppla av. Vill pyssla med en fotoscanner.  Ringde Gösta och hörde efter vad han skulle hitta på till nyår? Han skulle fira med en tjej han träffat på Whoopsy Daisy.

Lyssnade på morgonnyheterna på TV4. Synd om vädertjejen som fick en nervös kollaps och glömde vad hon skulle prata om.

En kommentar till dagsläget. Allt verkar gå igen. När jag läser Herodotos historia så är det mest krig. Bush krig som han efterlämnar sig har kostat 6,600.000.000.000 kronor!

Så fort jag lyssnar på nyheterna så får jag höra att Israels angrepp på Gaza fortsätter. Vad ska det bli av det, det här är inget bra. Kan bara konstatera att våld alltid föder våld. Så är det i historien och människan lär sig aldrig. Ända sedan brittiska mandatet upphörde 1947 har det varit ideliga konflikter. Britterna överlät palestinafrågan till FN. FN delade staten 55 % judisk stat och 44 % arabisk stat. Omedelbart började stridigheter och jag ska inte fördjupa mig i det bara nämna upprinnelsen till allt elände. Kolonialstyre har bara lett till bekymmer.
Semesterliv | |
Upp