"The Met" och 40 Carrots

Måndag 15/12-2008

På förmiddagen skulle vi egentligen gått på det stora Metropolitan Museum of Art. Museerna är emellertid stängda på måndagar så det blev inget av det. Snopet. I stället begav vi oss till Central Park. Den här vinterkylan hade slagit om till vårvärme och sol. Vi tog och köpte kaffe och muffins på ett kafé och tittade på människor och ekorrar.

  Efter en halvtimme gick vi och tog en buss nedåt 48:e gatan. Även om det kan vara lite förvirrande vart bussarna går så är det ett bra sätt att se staden.

Central Park
Kerstin och jag vid en statygrupp med Alice i Underlandet i Central Park

   Vi fortsatte sedan till Bloomingdales. Jag gillar den välbekanta affären. Jag tycker de har fina kläder där och inte alltför dyra. Jag köpte ett par jeans sedan åkte vi upp till sjunde våningen och restaurangen "40 carrots" . Jag är väldigt förtjust i den restaurangen och det är som ett paradis för vegetarianer. Kristina vill inte åka till New York utan att ha varit på "40 Carrots"
40 Carrots
Frozen Yoghurt är Forty Carrots specialité


  På kvällen gick vi på The Metropolitan Opera House och såg Puccinis La Boheme. Det var en underbar fantastisk opera. Manuel Vargas är en enastående bra tenorsångare som var Rodolfo. Mimi spelades av Maija Kovalevska . De fick spontana applåder och det hördes bravorop från ett fullsatt Metropolitan.



Fantastiskt vacker sång i La Boheme av Manuel Vargas på Metropolitan opera House i New York.
Någon har redan lagt in lite av föreställningen vi såg på Youtube. De hade byggt upp
en hel stad på scenen. En levande häst kom kom in dragandes på en vagn.
New York | |
Upp