Julfirande

Såg att blogg.se hade några frågor om julen?
1. Vad tycker du är viktigast på julbordet?
Det är nog julskinkan med senap på.
2. Vilka firar du julen med?
Min fru Kristina och min 82-åriga faster.
3. Julaftonsmåsten.
För mig är det nog att lyssna på Johan Sebastian Bachs Juloratorium.
4. Vad tycker du om julfirande?
Jag tycker det är trevligt att få vara med Kristina och ordna saker jag inte hinner annars.
5. Ungefär hur mycket spenderar du i julklappar?
Inte så mycket, ett par presenter till min fru, en till min faster och en tröja och en skjorta till min systersöner

Detta om detta nu ska jag se om min mp3spelare är färdigladdad så jag kan rippa Jo Nesbös bok Främlingen som jag fick av Kristina.



Johann Sebastian Bachs Juloratorium

När jag körde hem min faster igår kväll såg jag en ensam man som gick på vägrenen. Två kilometer längre bort på E-20 stod en ensam bil med varningsblinkers på. När jag lämnat min faster och åkte tillbaka såg jag den ensamme mannen komma gåendes med en bensindunk. Stackare, soppastopp mitt på natten på Julafton!
 
   På eftermiddagen lyssnade jag på skivan med Allman Brothers som jag köpte i New York. Det är inget specifikt för julen. The Allman Brothers lyssnar jag på lite då och då.
Semesterliv | |
Upp