Alla tider måste klaffa

En ruggig vintermorgon. Sov oroligt. Alla pendlarna står och väntar på perrongen. Tåget var sent till Alingsås men det var ingen svårighet att få plats.

Pretenders. 200 Miles
Brygga vid Gerdken

Satt och drog kort på förmiddagen. E.H. var väldigt nyfiken på vad jag tyckte om Alfred Hitchcocks film Vertigo. Jo den var väl bra och lite klurig. Eftersom det var många sjuka gick jag ställa upp böcker i öppna magainet på eftermiddagen. Det är okej. Jag börjar få upp farten, känns som när jag gjorde praktik på Klingers träfabrik i Falköping på 70-talet. Håller ungefär tre till fyra böcker i ena handen och placerar böckerna med den andra. Många böcker med C (religion) och D (filosofi) att ställa upp. När en viss kurs är avslutad blir det många böcker att ställa upp i just det ämnet. Under tiden som jag ställer upp kommer alltid studenter och frågar var en bok står? Det är inte så lätt med alla siffror och bokstäver som indikerar var en bok finns.
  
Kristina har möte idag så det är fullt med folk hemma. Då kan jag i lugn och ro sitta och blogga lite grand om vad jag gjort idag. Jag var så sömnig att jag hade svårt att läsa Herodotos historia utan att somna.
Arbete | |
Upp