Otursdag

Idag satt jag med en bokkortslåda och drog bort kort som fanns i lokala databasen.  J. gick snabbt förbi min plats och han hälsade vänligt, det hade han aldrig gjort förut. Hade han läst om mig på intranätet? Knappast för där står ju ingenting? Nej kanske han såg att det fattades en karm på mina glasögon så de satt snett? Det är väl det mest troliga.

Åt lunch på den Thailändska restaurangen vid Korsvägen. Borde kanske gått till Mandarin eftersom personalen är gladare där. Det är liksom en tryckt allvarlig stämning på den Thailändska. Hennes man är ännu buttrare. Men maten är ganska god. "Porslinsansiktet" som serverar på Mandarin ser alltid glad ut när jag kommer och hon pratar lite. Även mannen som serverar ibland har ett gott humör.

På eftermiddagen fortsatte jag att dra kort. På fredagsfikat fick vi princesstårta. Tyvärr välte min bordsgranne en kaffekopp i mitt knä så jag fick sitta i blöta byxor hela eftermiddagen.

Efter jobbet gick jag till gymmet. Tränade bröstet. En kraftig kille som var tatuerad långt upp i halsen nyttjade tre stationer på en gång såg det ut som:
-Är du klar där? (Min herre, jag anhåller ödmjukast om att få använda smithmaskingen? det sa jag inte.)
-Vilken då? fräste den unge mannen.
-Smithmaskinen? (Om du använder den så tar jag bara något annat. Det sa jag inte heller.)
-Ja den är jag klar med.
Arbete | |
Upp