Drivor med böcker

Igår var det fullt upp. På förmiddagen satt jag och kontrollerade bokkort. På eftermiddagen fick jag rycka in och ställa upp böcker. Två trevåningsvagnar var fulla med böcker på plan 6 b. H. ställde upp på 5 b och kom till assisterade på plan 6. 

  Min gamle bussförarkompis Leif sökte faktiskt upp mig för att önska God Jul. (1980 så tog vi busskort med Göteborgs Spårvägar. Tänka sig vad tiden går fort. På den tiden ville jag så snart som möjligt sluta som busschaufför, nu när jag är vid pass 30 år äldre tycker jag det är ett bra yrke. Den sista busslinjen jag körde innan jag sade upp mig var nummer 39. Det var tidigt en morgon och det var en vacker soluppgång vid Ragnhildsholmen.) 
  När jag kom hem såg jag att jag fått mail från en kamrat från BHS och Kulturvetarlinjen. Det gladde mig också.

Idag, 23 december, var det klart och kallt.  En hel del fjärrlån att hämta fram, men inte lika mycket att ställa upp som igår. Det är ganska ödsligt här så här dagen innan julafton.
Arbete | |
Upp