Bara en surrande fläkt

På morgonen åkte jag först till Hagabiblioteket. Det var ganska tomt på folk. Postade en uppsats till en forskare i Malmö och skrev att hon kunde behålla uppsatsen eftersom vi avveklar biblioteket. Efter jag ätit Findus färdiga köttbullar promenerade jag upp till Campus Linné. Solen sken, men det var ganska kallt. På vägen träffade jag först en dataansvarig från en institution uppe vid Campus Linné. Jag kände först inte igen honom för han hade dragit ner en grå mössa över huvudet.
-Hur går det med inloggningen till hemsidan?
-Det går inte så bra, men det spelar inte så stor roll nu för vi håller ju på och avvecklar.

På vägen kom en kvinna och hälsade:
-Du håller på och skriver en magisteruppsats eller? frågade hon.
-Nej inte jag, men jag jobbar på biblioteket, du har nog sett mig där.

Uppe på Campus Linné fortsatte jag primärkatalogisera böcker från Argentina. Jag gjorde inte några importeringar eftersom jag tycker att interpunktionen i OCLC World Cat är så olik vår vanliga Libris-katalogisering.

En kall och solig dag.

Bibliotek | |
Upp