Bushs sista budgetförslag

Drack inget te på morgonen. Det var ganska torrt att tugga i sig ost- och marmeladmackan. Det innebar i och försig att jag klarade mig hela den långa vägen till Campus Linné. Som vanligt var det fullt på tåget. Det rgnade tungt i Göteborg. Fick vänta 13 minuter på tvåans spårvagn. I vagnen fanns en mamma med sin grabb, vid pass fyra år, hon lyckades inte hålla pli på honom. Han satt hela tiden och tryckte på dörröppningsknappen. Tänkte på hur viktigt det är med fäder i samband med barnuppfostran.


På jobbet gick allt ganska smidigt. Men jag har fortfarande lathunden framför mig. Tända lampor, starta datorer med mera. På eftermiddagen kom katalogiseringsmästaren och pratade om min katalogisering av spanskaböcker. Fick mig en ordentlig läxa. Hkq.03 (poesi) där det skulle varit Hkq.04 (essäer). Otroligt slarvigt och en katalogisatör får inte vara så slarvig. Jag vill så mycket fast jag borde ta det lugnt och acceptera att jag bara är en vattenbärare.



I USA är det presidentval. Första kvinnliga presidenten, Hillary Clinton, eller möjligtvis den första färgade presidenten Barack Obama. Någon av dem blir demokraternas kandidat. Republikanerna har John McCain. Ingen vill ha hjälp av George W Bush. Förstår dem, så många som har dött i krig under hans period. Ekonomiskt verkar det mesta ha gått åt pipan, Bush har lagt ett budgetförslag på svindlade summor. Budgeten för 2009 är på 3 biljoner dollar...  Underskottet blir 2008 på 410 miljarder dollar.

Arbete | |
Upp