En enkel människas vardag

När jag stod och väntade på tvåans spårvagn kom en glad student från Haga och hälsade. Han gjorde en ansats till att ta i hand men jag missbedömde det och stod där som ett fån.

-Du är uppe på Campus Linné nu eller?

-Ja.

-Det är fint där, men inget är så bra som gamla Haga, sa studenten

-Jag arbetar på Kulturvård också... de ska flytta till geovetarcentrum. En dag i veckan är jag i Haga.


Som vanligt var jag tidig till jobbet. Det är två tåg som går samtidigt ett som går direkt och ett som är långsammare. Om jag skulle ta ett senare tåg skulle jag komma för sent. Köpte två bakelser eftersom det är fredag, men det var inte så lyckat eftersom min kollega tycker de är för feta. Det är ett franskt bageri i närheten och jag kan inte låta bli att köpa några smarriga bakelser på fredagar.


I stort sätt hela dagen har jag importerat poster till Libris (nationella katalogen) från Library of Congress och  OCLC World Cat. Då kan jag inte göra så många fatala katalogiseringsfel. Jag behöver alltså inte primärkatalogisera utan hämtar hem poster från andra kataloger någon stans i världen.

Arbete | |
Upp