På Bistro Bagatell efter jobbet

Stackars Kristina hade nackspärr på natten. Troligen har hon burit en för tung väska.


Frost på marken när jag cyklade till stationen. I pressbyråns kafé satt den pensionerade kranföraren och drack kaffe. När jag väntade på tvåans spårvagn såg jag en flicka med skär hårfrisyr.

  Kunde inte hålla mig från att dricka en kopp te på morgonen så jag fick bråttom in på studietorget. Sedan är det fyra moment som måste göras för att stämpla in. Höll på att glömma den fjärde knapptryckningen.

   När det var klart tände jag ljus, tömde boklåda med mera. Själpte i mig en kopp kaffe och öppnade studietorget.

  Hjälpte en student med att skriva ut. Det är lite knepigt för du måste välja skrivare och från skrivaren ska du välja dator.
 
Fortsätter importera sydamerikanska böcker. "Poemas Olvidados" hette en. Glömda dikter ungefär tror jag.
Hela eftermiddagen höll jag på att importera poster. Jag sa nästan ingenting. Bara när några ville köpa kopieringskort, men inte ens det kunde jag riktigt.

Efter jobet gick jag på Bistro Bagatell med Gösta. Jag åt lasange och en blåbärskaka. Gösta åt spaggetti och en liten kaka. Det var en nyttig pratstund med Gösta om att jag ibland tolkar in fel saker hos människor. Men måndagarna är nästan alltid jobbiga.

Bibliotek | |
Upp