Såg A History of Sex

I dag gick jag in på biblioteket och såg den omtalade utställningen A History of Sex med fotografier av Andres Serrano. Till vänster om trappan finns en hiss där en mamma försöker stuva in en barnvagn. Själva utställningen är en trappa upp i Konsthallen som är en våning ovanför biblioteket. Utanför konsthallen står Securitasvakter. Inne i konsthallen är flera stora bilder på nakna människor i olika poser och som genomför olika sexuella och erotiska ritualer. Inte speciellt många bilder. 
   Där inne var tre personer med barnvagnar. Barnen satt upp i sina vagnar och tittade förbryllat på fotografierna på de nakna människorna.

  Blev jag chockerad? Nej. Var det upprörande? Nej. Var det vackert? Nej. Dock tycker jag det var äckligt. Var det konst? Självklart var det det, så fort något ställs ut på galleri är det konst. Men folk har gått man ur huse för att se på fotografierna. Jag tyckte inte det var något speciellt.

   Gick ganska snabbt ut i det vackra vårvädret.
Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Då är det allrså ingen idé att åka till Alingsås.
Jag läste artikeln i Svenska Dagbladet; kortfattad och bra beskrivnig av läget tycker jag. Utställningen kostar alltså 1/4 av muséets budget, det låter lite snett tycker jag.

Upp