Släng inte tjugo års kulturpolitik!

Vårdag redan i februari.

Kunde de inte hitta någon tråkigare mer tafatt typ, tänker nog professorn när han vill diskutera gallring med mig. Reagerar som en skrämt barn. Jag tänker: "ja, men då tar vi in det i databasen igen, lätt gjort och stryker över gallrad".

-Sedan har jag ett par kartonger på mitt rum som jag skulle vilja ha på biblioteket.

Dock vet jag att jag i vissa lägen kan vara relativt handlingskraftig.



Diskussion vid fikabordet:
-Jag minns att jag inte var med på Kungstorgsockupationen... jag bodde inte i Göteborg.

-Nu måste jag fråga vad är Kungstorgsockupationen?

-Det var att de tänkte bygga ett parkeringshus under Kungstorget.


"Frukt i byggnader och material", oj vad jag kan läsa fel. Inte konstigt att jag inte hittar boken "Fukt i byggnader och material".


Men jag är ju ingen ungdom längre. Jag ser att jag borde tagit bort hår i näsan.


Kom halv tolv till Kåges hörna och där var nästan fullt. Så kom det några som aldrig varit där förut.

-Kan vi vänta lite, vi har inte bestämt oss, sa en ung man.

I ett nu var servitören och hjälpte en annan gäst. Folk köar redan halv tolv. Själv slukade jag hovmästarströmming.


Ska gå igenom två fulla bokhyllor (ungefär tio hyllmeter) och rent fysiskt se till att de är dubbletter. Den snälle vaktmästaren berättade att två bibliotekarier redan gått igenom en bokhylla.

När jag har för bråttom brukar det gå åt pipan. Men jag har fått för mig att x tycker jag jobbar för långsamt.

"Munkarna är tränade att vara vaksamma på sina obeständiga sinnestillstånd; lekfolket uppmanades till appanada (uppmärksamhet) i sina ekonomiska och sociala förehavanden." (Karen Armstrong Buddha s. 158)

Arbete | |
Upp