Tänker Västtrafik över huvud taget?

I morse skulle jag fylla på mitt månadskort, Jag hade fått reda på av en konduktör att jag skulle ha ett nytt kort som hette Plus Plus. Så kommer jag till pressbyrån och vill ha ett sådant här Plus Plus kort. Det kostar 1200 kronor. När jag kommer hem ser jag att det inte finns något slutdatum på kortet. Kristina blir upprörd, jag blir upprörd. Ringer Pressbyrån och frågar vad det är frågan om? Jag har betalt 1200 kronor för att få ett månadskort men jag kan inte åka på det på tåget som vanligt 6.59? (Jag tycker synd om tjejen i Pressbyrån som säkert får stå ut med mycket dessa dagar av idiotisk förändring och försämring).
-Du måste aktivera ditt kort på ett pendeltåg... Sedan får du ett kvitto på Tidpunkten eller på Pressbyrån.
-Så jag måste aktivera det först på ett Pendeltåg och sedan gå till Tidpunkten för att få ett kvitto och kunna åka?
-Ja.
Det är ju en drastisk försämring. Jag känner ju igen från mitt jobb att allt ska bli mer datoriserat. Försöka få bort folk som kostar. Jag vet inte varför de tjänar pengar på detta? Men det är ju helt klart att det är tågpendlarna som är förlorarna. Jag ser ju på mitt jobb på Campus Linné, allt görs för att få färre människor i arbete.
Samhälle | |
Upp