Uppsatser på villovägar och försenade tåg

Alla 800 uppsatserna jag skannade förra året verkar försvunna? Vilken miss att lagt dem på datorns hårddisk, en dator som omformaterats sedan. Ett halvårs arbete är kanske borta om jag inte har en jädrans tur. Ja ja livet är förgängligt ändå. Till exempel Götaälvbron som de får laga varje sommar. Men vårfåglarna sjunger i alla fall. Och den trevligt vaktmästaren kom och pratade lite om Pink Floyd.

(Magikern eller skanningsexperten har ringt och sagt att de digitaliserade uppsatserna kommit tillrätta.)

För övrigt tar jag ur böcker ur Libris och lokala databasen och stämplar exemplaret utgallrat. Arbetade på Kulturvård.

Gick lite tidigare för att komma hem och ta det lite lugnt.

Träffade en gammal lärare på Drottningtorget, en lärare jag hade i Samhällskunskap i Falköping. Han berättade att han hade en student som bodde hemma hos honom. Studenten verkade aldrig bli klar med sin uppsats. Han var från Bangladesh och ville nog heller inte bli klar för han ville nog stanna i Sverige. I Bangladesh var det korruption och fattigdom.

Tåget skulle gått 16.42, men sedan ropade de ut i högtalarna att det skulle gå klockan 17.00. Då måste pendlaren göra en snabb avvägning. Kommer de att hålla tiden eller är det bäst att gå till ett interregiotåg? Här borde jag förstått att tiden de nämnde inte skulle stämma utan det skulle bli ytterligare förseningar. Mycket riktigt gick interregiotåget klockan 17.07. Lokaltåget gick klockan 17.10. Strax innan Floda säger tågvärden i högtalarna att alla får gå av vid Floda och ta nästa tåg. Alla passagerarna rusar som en armé under perrongen til tåget mot Alingsås. Träffade i alla fall min syster på tåget.
   Vad hade hänt? Det visste väl bara lokföraren för han sa ingenting om varför det var sent.
  Jag minns ju när jag köde buss så tyckte jag det var stressande att vara mycket sen.

Pendling | |
Upp