Då hette bussen 34

Tog buss 17 till Östra sjukhuset. Det var fullt med folk, trodde alla gamlingar skulle till Östra sjukhuset men de flesta gick av vid Spångatan. Lade märke till att de lagt ner hållplatserna, Bovallstrandsgatan, Aspegången och Vidkärrs barnhem. Jag minns när jag med en ledbuss en vinter körde in på Bovallstrandsgatan och inte kom en meter framåt. Jag fick backa ut på vägen för att få lite grus under däcken. Året var nog 1982.

Var på mitt årliga besök på MS-kliniken igår. Kristina följde med också - om jag lovade att följa med henne på Ladynette efteråt, dvs en klädaffär-.

Det var trevligt på MS-kliniken faktiskt. Såg läkarens sista anteckning: Läge orförändrat. Men hon sade till mig att jag borde öva mer på balansen. Hur har jag gjort då för att det ska gå bra? Jag är noga med medicinen och går på gym tre gånger i veckan.
  
Kristina hittade tyvärr ingen vinterrock på Ladynette eller Gillblads. Det var synd om Kristina. Middag åt vi i alla fall på Bagatell Bistro. Kafét dit jag och Gösta brukar gå. Kristina åt en Bagatell Bistro och jag en pasta med skinka.
  Såg att de tog 15 kronor för att gå på toaletten om du inte är kund.

Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Ockerpris för ett toalettbesök.

#2 - - Gösta Lindborg:

Bovallstrandsgatan är inte indragen men dom har flyttat hällplatsen runt hörnet
/ en som vet

Upp