Digitaliserar sociologiuppsatser

Regnade när jag cyklade till stationen i mörkret. En kille jag inte sett pendla förut satte sig bredvid mig. Han hade väska cykelhjälm och dator i knät. Han hittade en bok i sin väska som han bläddrade i under hela resan så han satte inte på datorn. Han hade dålig andredräkt och luktade matos. Han satt väl i köket och läste kan jag tänka.


Var först på jobbet. Han tittade förebrående på mig när jag petade på honom när vi skulle gå av. Det var ett hav av papper på mitt rum som jag slängde direkt. Sannolikt åkte viktiga lösenord med ner i papperskorgen. Det tog en timme att röja upp på rummet.


Sedan satte jag mig att scanna. Sida efter sida, idag var det uppsatser i sociologi. "diip... diip... diip". Nina (namnet är påhittat efter en tysk punksångerska), hittade hit idag första dagen. De stjäl hennes disketter på pedagogen sa hon. Hon satte igång att skriva brev till advokater och höga tjänstemän. Sonja (namnet är påhittat) var här och skötte informationen.

Märkligt att studenterna kommer hit trots att vi inte lånar ut längre.
Arbete | |
#1 - - Elin:

Nu är det sista timman på min tävling.
Vill du vinna ett skräddarsytt paket?

Upp