Full storm och mina dåliga sidor

Lyssnade på Vivaldis våren på morgonen.


På tåget upptäckte jag att jag inte hade kortet för att komma in genom dörrarna på morgonen. Fick inte en blund i ögonen på vägen, bara letade i alla fickor. Vad händer nu? I vilken ficka kan jag glömt det? Får jag vara kvar nu? Stod och väntade utanför dörren i mörkret i en halvtimme innan någon vänlig dam kom och kunde släppa in mig.

När jag kom in träffade jag så småningom vaktmästaren. En hygglig man som ordnade både nytt kort och en korthållare. Sedan var det full rusch med att ta bort poster från Libris och lokala databasen. Min närmaste chef fyllde hela tiden på ett lager med böcker.

Vi gick och åt strömming i Saluhallen. Det är strömming som de gör bra. Skinkan igår var inte lika delikat.

När jag gick från jobbet både regnade det och vinden slet och drog i kläderna och regnet föll. På tåget hörde jag en skäggig man och hans kvinna prata om böcker, de kan ha varit lärare kanske. De hade etta4 papper där någon kvinna skrivit något: "I en bra bok ska man kunna känna igen sig själv", hade någon skrivit.

 När jag kom till Alingsås så föll snöblandat regn. En flicka framför mig hade ingen mössa. Det måste ha varit ruskigt kallt.

Arbete | |
#1 - - Anonym:

Hej, kolla in min mammas blogg, hon är en go tant på 40 + som gillar livet! www.mammtutt.blogg.se
/ yngsta dottern.

Upp