Hälsa vänligt

Tre minusgrader på morgonen. Håller på att gå igenom lånekvittona en gång till för jag gallrade för många. Missförstod allt, tänkte att om de fanns på centralbiblioteket kunde böckerna gallras. På Hagabiblioteket gallras ju rubb och stubb oavsett om det är en populär bok. Och på Campus Linné sparas böcker som ingen läser.


I går kväll hörde jag Stefan Einhorn prata om att vara snäll och att du ska hälsa på folk i din närhet. Kristina hälsar på alla. Skulle gärna hälsa på de glada damerna som står lite till vänster om mig på perrongen klockan 7.45, men av blygsel eller dumhet, så har jag bara hälsat en gång och då var det en av dem som hälsade. Huvudpostkontoret vid Kruthusgatan låg mörkt och öde när tåget åkte förbi. Klockan ett i natt var det ett rån där. Rånarna var inte snälla. Såg Johnny Magnusson skymta förbi i mörkret utanför stationen. Han skriver då och då gästkrönikor i GP.

Lunch åt jag strömming på en restaurang i Saluhallen. Underbart gott, kostade bara 45 kronor.

Pendling | |
Upp