Hur man botar en fanatiker

Personligen tycker jag det är fel att sälja ut statliga bolag. Jag förstår inte vitsen med det? Speciellt nu får de ju inte så mycket för dem som de skulle önska. Personligen tror jag på en bra balans mellan statligt och privat. Varför får inte till exempel Vin & Sprit och Vasakronan fortsätta att vara statliga? Det har ju fungerat ganska bra.

Efter att jag sett på Karlsson på taket cyklade jag och köpte lax och strömming hos Göteborgsfiskarna. Cyklade och klippte mig på morgonen. Hon var prakikant, men det var riktigt bra. Sedan cyklade jag och köpte semlor, hade förträngt att Kristina inte äter semlor, så jag får äta två. Cyklade till Bonbon och frågade om de hade filmen 1984 på DVD. Vi pratade om kontrollsamhället vid frukostbordet. Vi pratade om att någon datafigur önskar mig "godmorgon"  varje gång jag stämplar ut. De hade inte filmen inne, men jag vill minnas att de inte hade datorer där? Bara kamror som alltid fotograferar.
   Just nu lyssnar jag på Bruckner sjunde symfoni och jag läser Amus Oz bok "Hur man botar en fanatiker", en bok jag verkligen rekommenderar, en lättläst riktig liten pärla.
Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Det är bra att förtränga saker ibland.

Upp