Nytt jobb och nya rutiner

Nytt jobb, började klockan nio. Jag sov bort en timme hemma på morgonen. Jag är van att arbeta morgon så jag var först på plats. Ska arbeta på Institutionen för Kulturvård. Tyckte att första dagen handlade mest om presentation av institutionen och om vad vi skulle göra. Famlade mest i mörker under de timmar vi hade kvar på eftermiddagen. Ska gå igenom beståndet och gallra det som behövs. Det är svårt att gallra här eftersom det känns känsligt i och med att biblioteket är så väl integrerad med institutionen. Men det är bara att jobba på som jag är anställd för. Gick lätt att komma in i Libris och Gunda. Min kollega vill jobba på kvällstid, medan jag hellre vill börja arbeta tidigt så jag kan handla och träna.


   Åt lunch på en Thairestaurang. På vägen dit såg jag en kille i jeansjacka och håret som röda strutar rakt upp. På sidan hade han rakat av håret och tatuerat något. Hans flicksällskap hade klippt av allt håret. Det är lite udda existenser som rör sig i centrum på dagen.

Arbete | |
Upp