Om bullar från franska bageriet

Mörkt och blåsigt när jag cyklade till stationen. Började dagen i Haga eftersom Sonja (namnet är fingerat) var på möte.. Skyndade mig till rummet för att sätta igång datorn. Om jag stämplar in direkt får jag meddelandet "god morgon Klas Petersson" och det vill jag inte missa, en bra start på arbetsdagen.

     Såg att de har dragit ner på öppettiderna. Vi har ingen utlåning där längre, kommer bara några trogna gäster som sitter här och läser.

   När Sonja kommit tillbaks nyttjade jag apostlahästarna till Campus Linné. Det var faktiskt en och annan besökare där idag. Annars katalogiserade jag argentinska noveller i snabb takt, hoppas det funkade med kopieringen av posterna och sedan ändringarna. Risken är att du missar något i postettiketten, dvs några fält du inte ser men som måste ändras i, när du fått upp farten.

På kafferasten berättade min kollga att hon trodde alla statligt anställda får samma meddelande "godmorgon xx). Jag tycker i alla fall det är trevligt att någon storebror önskar god morgon. Ungefär som Pavlovs hundar som reagerar på en grön lampa. Sonja köpte bullar på morgonfikar och jag köpte bullar på franska bageriet på eftermiddagen. Det blev succé!


   Såg att polisen hittat en Tröglori när de letade efter droger i en lägenhet. Tröglori var mitt favoritdjur när jag var barn, och kanske är det fortfarande. Jag hade ett kramdjur som liknade en Tröglori. Tröglorin är sällsynt och den togs omhand av Skansen.

Arbete | |
Upp